Напредна интеракција човек компјутер
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Напредна интеракција човек компјутер Advanced human-computer interaction |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3W137 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Софтверско инженерство, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Бојан Илијоски проф. д-р Невена Ацковска проф. д-р Соња Гиевска |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Дизајн на интеракцијата човек-компјутер или Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни стуктури |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Овој предмет ги запознава студентите со основите на комплексната интеракција која се одвива меѓу човекот и компјутерот. Студентите се запознаваат и со техниките за моделирање на корисници, проблеми, апликации и средини како и на техники за евалуација и анализа на интелигентни интефејси. Се разгледуваат принципи за градење посредници кои ги опфаќаат ограничувањата и во двете примарно афектирани групи: човекот и компјутерот. Студентите треба да научат дека корисникот е еден од главните елементи при креирање на компјутерските системи. При тоа, се дава увид во начинот за развивање на хардверот и софтверот за различни групи на корисници, како и за специфични апликациски домени. Студентите стекнуваат познавања на принципи за проектирање на кориснички интерфејси адаптибилни на околината, интелигентни кориснички интерфејси базирани на агенти и интерфејси чувствителни на контекст, како и интелигентни решенија наменети за специфични типови на кориснички групи.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во курсот 2. Општи трендови во ИЧК 3. Актери во ИЧК 4. Основи на интеракцијата 5. Техники на евалуација 6. Специфични групи корисници 7. Кориснички групи со посебни кориснички барања 8. Специфични апликативни домени 9. ИЧК и интернет на нештата 10. Човек во интеракција со паметни општества, паметни градови, паметни домови. 11. Асистивни технологии 12. Интеракција човек - робот Вежби: 1. Вовед во курсот 2. Принципи за визуелен дизајн за употребливи интерфејси 3. Спецификација на побарувања. Анализа на задачи 4. Прототипови и нивна евалуација 5. Дизајн на анкети и имплементација во ИЧК и евалуација 6. Разбирање на однесувањето на корисникот преку податоци од логови и анализа 7. Crowdsourcing во истражувањето на HCI 8. Интеракција меѓу луѓето и податоците 9. Визуелизација на податоци за човечка перцепција 10. Истражување преку дизајн во HCI 11. Истражувачка етика и HCI 12. ИЧК во иднината |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
60 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|