Модерни трендови во роботика
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Модерни трендови во роботика Modern trends in robotics |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S132 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Компјутерско инженерство, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Невена Ацковска |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Оперативни системи |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите ќе бидат воведени во модерните трендови во роботиката. Ќе бидат запознаени со современите техники на моделирање на околината, во која роботите стануваат секојдневие. Студентите ќе се стекнат со познавање на тековните трендови во роботиката како што се интеракција човек – робот, нанороботика, биолошки роботи, роботизирани производни процеси, роботика како асистивна технологија и други трендови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во предметот 2. Роботски компоненти 3. Роботска околина 4. Движење кај модерните роботи. Формални дефиниции 5. Чувствување на околината 6. Сензорско - роботски системи 7. Мерење и несигурност. 8. Управувачки парадигми 9. Учење и когниција. Однесување 10. Роботика и емоции 11. Интеракција човек - робот 12. Еволуција - меѓу роботика и биологија Вежби: 1. Вовед во предметот 2. трансформации 3. кинематика на манипулатори 4. траекторија на манипулатори 5. Динамика на роботи 6. Управување на роботи: Роботска рака , одечки робот, хексапод 7. Чувствување и несигурност - Сензорен модел 8. Управување на возилни роботи 9. Контролен систем и роботско учење. Парадигми на роботско однесување. 10. Емоционална роботика 11. Интеракција човек - робот, алатки и примери 12. Биороботика низ примери |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
50 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани 15.1 и 15.2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|