Биолошки инспирирано пресметување
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Биолошки инспирирано пресметување Biologically inspired computing |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S078 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Илинка Иваноска |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури |
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на овој курс е запознавање на студентите со алгоритми кои се инспирирани од феномени кои се појавуваат во природата и примена на истите за решавање на проблеми од оптимизација, дизајн и учење. Фокусот ќе биде поставен врз абстракцијата на алгоритмите од воочените феномени, анализа на нивниот резултат како и нивна споредба. Во текот на курсот ќе се посвети внимание на конкретни примени на споменатите алгоритми. По завршувањето на курсот се очекува студентите да се здобијат со: - Знаење за природните феномени кои се инспирација за дискутираните алгоритми - Разбирање за силните и слабите страни на алгоритмите - Способност за идентификување на соодветноста на алгоритмите и нивна примена во проблеми од оптимизација, дизајн и учење
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во биолошки инспирирано пресметување; Пребарување и оптимизација; 2. Техники за локално пребарување; 3. Генетски алгоритми 1; 4. Генетски алгоритми 2; 5. Генетско програмирање; 6. Интелигенција на јато; Оптимизација со колонија на мравки; 7. Оптимизација на рој честици; Вештачка колонија на пчели; 8. Вештачки имунолошки системи; 9. Невронски мрежи; 10. Само-организирачки невронски мрежи; 11. Задоволување на ограничувања; 12. Останати биолошки инспирирани хевристики; Вежби: 1. Вовед во биолошки инспирирано пресметување; Пребарување и оптимизација; 2. Техники за локално пребарување; 3. Генетски алгоритми 1; 4. Генетски алгоритми 2; 5. Генетско програмирање; 6. Интелигенција на јато; Оптимизација со колонија на мравки; 7. Оптимизација на рој честици; Вештачка колонија на пчели; 8. Вештачки имунолошки системи; 9. Невронски мрежи; 10. Само-организирачки невронски мрежи; 11. Задоволување на ограничувања; 12. Останати биолошки инспирирани хевристики; |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|