Македонски јазик
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Македонски јазик Macedonian language |
|||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S070 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Информатичка едукација, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
|
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на знаења и компетенции за Македонскиот јазик.
|
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Теоретски основи на културата на говорот. Теоретски основи на културата на говорот (зборувањето). Културата на говорот во служба на комуникативното совршенство. Употребата на јазичната структура на македонскиот јазик во хуманитарните и природните науки. Јазикот како систем на знаци во меѓучовечката комуникација. Говорот како сукцесивна распределба и организација на јазичните знаци. Говорната дејност како целокупност на психо-физичките процеси на говорната реализација. Поимот текст: усна и писмена реализација на текстот. Содржината на текстот. Структура на говорот. Односот говор - јазик, Осносот говор мислење, Односот говор - реалност. Односот говор - приемач (адресат). Односот говорни - неговорни структури. Правилност на говорот. Фонетски норми. Акцентски норми. Граматички норми. Поимот стандарден јазик. Односот стандарден јазик - дијалектен јазик. (1)Особини на успешниот говор. Точност на говорот. Логичност на говорот. Чистота на говорот. Изразност на говорот. Богатство на говорот. Умесност на говорот. (1) Композиција на излагањето. Јазичните стилови и културата на говорот. (1) Стилот и неговите видови. Стилските фигури и тропи. Комуникативната особина на говорот и јазичните стилови. (1)Посебно за стиловите на јазикот: уметничкиот, научниот, деловниот, публицис- тичкиот, административниот, разговорниот. Културата на говорот во практична функција. (1)Културата на говорот во научното општење. Културата на говорот во педагошката практика. Културата на говорот во јавниот настап. Културата на говорот и другите науки: психологијата, логиката, етиката, теоријата на комуникацијата и др. Психофизичките и моралните особини на говорникот. (1)Психологија на говорникот. Психологија на аудиториумот. |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
|||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|