Економија за ИКТ инженери
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Економија за ИКТ инженери Economy for ICT engineers |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2W100 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Примена на информациски технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Смилка Јанеска Саркањац |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Бизнис и менаџмент |
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): ИКТ инженерите, изработувајќи и нудејќи ИКТ услуги, се соочуваат со прашања во врска со SLA договорите, продавачите, добавувачите, со финансиските аспекти на ИКТ услугите – колку чини услугата, зошто токму толку, колкави се трошоците, колку е дозволено да бидат трошоците и слично. Области кои им е потребно да ги владеат се буџетирање, книговодство, определување на цени, финансиско планирање, финансиска анализа и известување. Овој курс има за задача да им овозможи да ги совладаат овие области преку опис на основните економски модели; демонстрирање како овие модели работат; опис на главните економски феномени со користење економски модели.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Што е економија? Економскиот проблем; Понуда и побарувачка; Еластичност; Ефикасност и праведност; Организација на производството; Аутпут и трошоци; Главни активности кои се извршуваат при финансиски менаџмент на ИКТ услуги; Вреднување на ИКТ услугите; Моделирање побарувачка на ИКТ услугите; Менаџмент на портфолио на ИКТ услуги; Оптимизација на обезбедување ИКТ услуги; Анализа на инвестиции во ИКТ услугите; Буџетирање, сметководство и определување цени; Финансиска усогласеност |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 35 + 30 + 40 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
30 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
35 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
40 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
30 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|