Веројатност и статистика
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Веројатност и статистика Probability and statistics |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2W006 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Компјутерски науки, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Компјутерско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Александра Поповска Митровиќ ворн. проф. д-р Билјана Тојтовска Рибарски ворн. проф. д-р Наташа Илиевска проф. д-р Верица Бакева |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Калкулус 1 или Математика 1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се воведат основните концепти од веројатност и статистичка анализа со дискусија на примените во компјутерските науки. Да се оспособат студентите за успешно следење на стручните предмети во кои се применуваат елементи од теорија на веројатност и статистика.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Елементи од комбинаторика. Веројатност на случајни настани. Својства на веројатности. Дискретен простор на веројатност. Класична дефиниција. Условна веројатност. Баесово правило. Независност на случајни настани. Бернулиева шема. Дискретни и непрекинати распределби. Случајни вектори: маргинални и условни распределби. Функции од случајни променливи. Бројни карактеристики на случајни променливи: математичко очекување, дисперзија на случајна променлива, коефициент на корелација помеѓу две случајни променливи. Закон на големите броеви. Централна гранична терорема. Елементи од статистика: популација и примерок, параметри и статистики. Основна обработка на податоци и дескриптивни статистики. Математички модел на случаен примерок. Распределби на статистики на примерок: нормална, t-распределба, Хи квадрат и F-распределба. Оценување на параметри на обележјето: метод на моменти, метод на максимална подобност, интервали на доверба. Параметарски тестови. Непараметарски тестови. Линеарна регресија, оценување со метод на најмали квадрати. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 45 + 45 + 0 + 45 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
100 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|