Е-влада
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Е-влада E-government |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2S099 |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Управување во информатички технологии, |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Георгина Мирчева проф. д-р Смилка Јанеска Саркањац |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Бизнис и менаџмент |
|||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е студентите да се запознаат со испораката на услугите од страна на владините институции кон корисниците: граѓаните, бизнисите и организациите од невладиниот сектор и примената на информациските технологии во тие процеси; да се запознаат со напредните држави и напредните области на примена на е-влада преку анализа на примери, студии на случај и најдобри практики; Подобрување на комуникациските вештини, усни и писмени, работа во тим при изработка на проектна задача, презентирање на проектната задача.
|
||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во е-влада; Дефинирање на информациски системи и информациската технологија; Дефинирање на јавниот сектор и примената на информациската технологија во јавниот сектор 2. Теориски модели на управување: минимална држава; корпоративно управување; нов јавен менаџмент; добро управување; социо-кибернетски систем; само-организирачки мрежи 3. Фази на развој на е-влада и е-управување 4. Придобивки и ризици на е-влада и е-управување; Дигитален јаз 5. Теории и модели за е-управување: Модел на интеракција меѓу јавната администрација и граѓаните од аспект на информациските системи од Chadwick и May; Моделот на четири фази на Layne и Lee; Стратегиската рамка на Watson и Mundy за е-Демократија 6. Адаптацијата на Flak и Rose на Теоријата на стеикхолдери од менаџмент теоријата кон областа на е-влада или е-управување; Моделот на Henderson и Venkatraman; Адаптација на теоријата на Henderson и Venkatraman, како доминантна теорија за примена на информациската технологија во приватниот сектор за примена во јавниот сектор 7. Согледување на светските искуства од најважните области на примена на е-Влада и на стратегиите за примена на информациските технологии во јавниот сектор според области на примена: е-инфраструктура, е-бизнис 8. Примена на информациските технологии во јавниот сектор според области на примена: е-здравство, е-образование, е-партиципација 9. Преглед на успешни стратегии на најнапредните земји од областа на е-влада: Естонија, Словенија, Австрија 10. Преглед на успешни стратегии на најнапредните земји од областа на е-влада: Данска, Ирска, Финска, Индија, Сингапур 11. Преглед на успешни стратегии на најнапредните земји од областа на е-влада: Европска Унија 12. Компаративна анализа на ИКТ проектите на владите на Македонија, Естонија и Словенија 13. Утврдување на перспективите на примената на информациската технологија во јавниот сектор и на е-влада во Република Македонија |
||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, аудиториски вежби, проектни задачи, домашни задачи |
||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
80 бодови |
|||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани актибвности 15.2 и 16.1 |
|||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|