Е-влада

Е-влада

1.

Наслов на наставниот предмет

Е-влада

E-government

2.

Код

F23L2S099

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Управување во информатички технологии,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

2 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Георгина Мирчева проф. д-р Смилка Јанеска Саркањац

9.

Предуслови за запишување на предметот

Бизнис и менаџмент

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта на курсот е студентите да се запознаат со испораката на услугите од страна на владините институции кон корисниците: граѓаните, бизнисите и организациите од невладиниот сектор и примената на информациските технологии во тие процеси; да се запознаат со напредните држави и напредните области на примена на е-влада преку анализа на примери, студии на случај и најдобри практики; Подобрување на комуникациските вештини, усни и писмени, работа во тим при изработка на проектна задача, презентирање на проектната задача.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Вовед во е-влада; Дефинирање на информациски системи и информациската технологија; Дефинирање на јавниот сектор и примената на информациската технологија во јавниот сектор 2. Теориски модели на управување: минимална држава; корпоративно управување; нов јавен менаџмент; добро управување; социо-кибернетски систем; само-организирачки мрежи 3. Фази на развој на е-влада и е-управување 4. Придобивки и ризици на е-влада и е-управување; Дигитален јаз 5. Теории и модели за е-управување: Модел на интеракција меѓу јавната администрација и граѓаните од аспект на информациските системи од Chadwick и May; Моделот на четири фази на Layne и Lee; Стратегиската рамка на Watson и Mundy за е-Демократија 6. Адаптацијата на Flak и Rose на Теоријата на стеикхолдери од менаџмент теоријата кон областа на е-влада или е-управување; Моделот на Henderson и Venkatraman; Адаптација на теоријата на Henderson и Venkatraman, како доминантна теорија за примена на информациската технологија во приватниот сектор за примена во јавниот сектор 7. Согледување на светските искуства од најважните области на примена на е-Влада и на стратегиите за примена на информациските технологии во јавниот сектор според области на примена: е-инфраструктура, е-бизнис 8. Примена на информациските технологии во јавниот сектор според области на примена: е-здравство, е-образование, е-партиципација 9. Преглед на успешни стратегии на најнапредните земји од областа на е-влада: Естонија, Словенија, Австрија 10. Преглед на успешни стратегии на најнапредните земји од областа на е-влада: Данска, Ирска, Финска, Индија, Сингапур 11. Преглед на успешни стратегии на најнапредните земји од областа на е-влада: Европска Унија 12. Компаративна анализа на ИКТ проектите на владите на Македонија, Естонија и Словенија 13. Утврдување на перспективите на примената на информациската технологија во јавниот сектор и на е-влада во Република Македонија

12.

Методи на учење:


предавања, аудиториски вежби, проектни задачи, домашни задачи

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

80 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани актибвности 15.2 и 16.1

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4369

Смилка Јанеска Саркањац

Модели на е-управување

УКИМ Скопје

2015

4370

Susheel Chhabra,‎ Muneesh Kumar

Strategic Enterprise Resource Planning Models for E-Government: Applications and Methodologies

IGI Global

2011

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година