Компјутерски архитектури
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Компјутерски архитектури Computer architectures |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L1S045 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 1 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Ристе Стојанов |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Разбирање на архитектурата на еден компјутерски систем, идентификација на неговите составни делови, проценка на перформансите на компјутерскиот систем и неговите поединечни делови. Разбирање на машинскиот јазик, асемблерот и мемориската организација на системите.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед 2. Глобален поглед на функцијата на компјутерот 3. Глобален поглед на функцијата на компјутерот 4. Инструкциско множество - карактеристики и функции 5. Инструкциско множество: режими на адресирање и формати 6. MIPS инструкциско множество 7. Структура и функција на процесорот 8. Проточни инструкции и суперскаларна архитектура 9. Структура за интерконекција 10. Внатрешна меморија 11. Кеш меморија 12. Виртуелна меморија Вежби: 1. Претставување на цели броеви. SM, RC, DC системи. 2. Аритметички операции во системи. 3. Броеви со подвижна запирка. 4. Режими на адресирање 5. MIPS задачи 6. MIPS задачи 7. MIPS задачи 8. Структура за интерконекција 9. Внатрешна меморија 10. Кеш меморија 11. Виртуелна меморија |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
75 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани лабораториски вежби |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|