Аналитика на големи податоци и дистрибуирани податоци
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Аналитика на големи податоци и дистрибуирани податоци Big Data and Distributed Data Analytics |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_211 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Еко-информатика, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Милош Јовановиќ проф. д-р Вангел Ајановски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е студентот да се запознае со концептите на големи податоци, и процес на нивна анализа од дистрибуирано масовно складирање, до дистрибуирано масовно процесирање (во живо во текот на собирање или по собирањето) и анализи на резултатите од процесирањето на податоците со цел поддршка на одлучување, бизнис подобрување и подобрување на текови и процеси. Компетенции кои се очекува да ги стекне студентот по завршувањето со предметот: - да познава техники и методи за масовно дистрибуирано складирање на големи податоци - да познава техники и методи за масовна дистрибуирана подготовка на големи податоци за идна обработка - да познава техники и методи за масовно и дистрибуирано процесирање и анализа на големи податоци - да ги примени стекнатите знаења во конкретен реален проект за складирање, обработка и процесирање и анализа на дистрибуирани и големи податоци - да ги оспособи идните архитекти да проектираат дистрибуирани решенија за управување со податоци, - да ги оспособи софтверските инженери да проектираат софтверски решенија во облак кои се базираат над диструбирани бази податоци, - да им ги презентира фундаменталните принципи и техники на идните истражувачи од областа, и да им даде основа за идна самостојна истражувачка работа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Теми обработени во рамките на овој предмет: - Вовед во големи податоци. Потреба и вредност на големи податоци. Големи податоци од социјални мрежи. - Моделирање на големи податоци и статистичка обработка на големи податоци. - Пребарување и рударење на големи податоци. - Научни апликации со големи податоци. - Приватност, интегритет и заштита на големи податоци. - Вовед во дистрибуирано процесирање податоци. - Алатки, алгоритми и техники за програмирање за процесирање на големи податоци, како HDFS, MapReduce, Zookeeper, HBase и други. - Дизајн и архитектура на дистрибуирани податоци и дистрибуирани системи на бази податоци. - Процесирање прашалници во дистриубирана средина. - Диструбуирана контрола на конкурентен пристап и концепти на евентуална конзистентност. - Управување со дистрибуирани бази податоци. - Процесирање прашалници во дистриубирана средина - Стриминг на податоци и пресметување во облак - Управување со NoSQL за големи податоци. Graph Analytics. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: - Предавања и вежби со дискусии базирана на примери, анализа на различни достапни примери - Компјутерски потпомогнато учење - Електронско и учење на далечина - Групно истражување и развој - Користење на релевантни софтверски алатки - Изработка на проект и одбрана на проектот |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 15 + 90 + 15 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
90 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
90 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
30 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
50% од активностите и првична верзија од проектот |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски, англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|