Напредни алгоритми за кодирање
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Напредни алгоритми за кодирање Advanced coding algorithms |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_028 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Безбедност, криптографија и кодирање, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Александра Поповска Митровиќ ворн. проф. д-р Наташа Илиевска проф. д-р Верица Бакева |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е продлабочување на познавањата во теоријата на кодирање и проучување на напредни и нови аспекти во кодoвите за поправање и откривање на грешки. Ќе бидат разгледани итеративни и алгебарски методи на декодирање. Во курсот е предвидена разработка на трудови со нови резултати од теоријата на кодирање.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Итеративни методи на декодирање: Турбо кодови Декодирање со веројатности апостериори (Posteriori Probability (APP) Decoding) Методи за статистички анализи (Монте-Карло симулации и Exit-Chart Анализи) LDPC Кодови (Low Density Single Parity Check) Претставување на LDPC кодовите со матрици и графови Конструкција на кодот Итеративно декодирање со ""Message Passing" Статистички и Граф-базирани методи за анализа (Density Evolution, Stopping Sets) Алгебарски методи на декодирање: Синдром декодирање Рид-Соломон кодови Декодирање со Peterson-Gorenstein-Zierler и Forne алгортимите IRS кодови (Interleaved Reed-Solomon) Техники базирани на интерполација Интерпретација на проблемот на декодирање како проблем на полиномна интерполација Алгоритмот на Судан Декодирање со листа Кодови за откривање и поправање на грешки базирани на квазигрупи. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, проекти, дискусии, работилници |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
50 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15, 16 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и алглиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|