Концепти на информатичко општество
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Концепти на информатичко општество Concepts of information society |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2S119 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Горан Велинов ворн. проф. д-р Владимир Здравески |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Вовед во компјутерски науки |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е да се запознаат студентите со теориите и пристапите кои ја анализираат улогата на информатичката технологија, медиумите и знаењето во модерното општество. По завршување на модулот студентите треба да бидат способни да: 1. Систематски и критично дискутираат, евалуираат и ги анализираат главните теми, принципи, концепти и теории на информатичкото општество 2. Применуваат различни концепти од информатичкото општество 3. Покажат разбирање за важноста на информатичката технологја и знаењето во модерното општество
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Развојот на информатичкото општество и основни концепти; Глобализацијата и информатичката технологија: развојот на информатичкото општество и влијанието на глобализацијата на дигиталниот свет; Победници и губитници во времео на информатичкото општество: анализа на теми на национално, локално и индивидуално ниво; Дигитален јаз. Информатичките технологии и дигиталните домови. Влијанието на мобилните телефони, WIFI, дигиталните технологии во начинот на живеење; Интернет и неговото значење во секојдневниот живот на луѓето; Концептуални рамки за анализа на различните влијанија на информатичките технологии; Компјутерски криминал; Паметни картички, дигитален индетитет; Компјутерска етика; Надгледувано општество и ИТ; ИТ и заканите за безбедност во модерните општества. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, проекти, дискусии, работилници |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15, 16 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|