Математика 3
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Математика 3 Mathematics 3 |
|||||||||||||
2. |
Код |
F23L3W001 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Александра Поповска Митровиќ ворн. проф. д-р Билјана Тојтовска Рибарски доц. д-р Илинка Иваноска проф. д-р Марија Михова ворн. проф. д-р Методија Јанчески ворн. проф. д-р Наташа Илиевска проф. д-р Верица Бакева |
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се воведат основните концепти од веројатност и статистичка анализа со дискусија на примените во компјутерските науки. Да се оспособат студентите за успешно следење на стручните предмети во кои се применуваат елементи од теорија на веројатност и статистика.
|
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: 1. Елементи од комбинаторика. 2. Експерименти и настани: множество елементарни настани, случајни настани, операции со настани Дефиниција и својства на веројатност. Класична дефиниција на веројатност. 3. Условна веројатност. Независност. Формула за тотална веројатност. Баесови формули. 4. Дискретни случајни променливи: дефиниција, примери, закон и функција на распределба. Познати распределби од дискретен тип (Бенулиева, биномна, рамномерна, Пуасонова) 5. Случајни променливи од апсолутно непрекинат тип: дефиниција, функција и густина на распределба. Познати распределби од апсолутно непрекинат тип (рамномерна, експоненцијална, гама, нормална Независност на случајни променливи дефиниции и примери 6. Бројни карактеристики: математичко очекување и дисперзија и нивни својства. Коваријанса и коефициент на корелација помеѓу две случајни променливи. 7. Централна гранична теорема. Позначајни распределби во статистика. 8. Елементи од статистика: популација и примерок, видови податоци, параметри и статистики. 9. Дескриптивни статистики (просек, дисперзија, стандардна девијација, медијана, подредени статистики, ранг, квантили, медијана). 10. Интервали на доверба за математичко очекување, дисперзија, веројатност на настан. 11. Тестирање на хипотези: грешка од прв и втор тип, моќ на тест, тест статистика, критичен домен. Тестови со едно обележје: тестови за вредност на математичко очекување, тест за вредност на веројатност на настан, тест за вредност на дисперзии. 12. Тестови со две обележја: тест за еднаквост на дисперзии, тест за еднаквост на математички очекувања. Непараметарски тестови за независност на две категориски обележја. |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 45 + 45 + 0 + 45 = 180 часа
|
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови
|
|||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
|||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
бодови |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
0 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
бодови |
|||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
бодови |
|||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
|
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||
|
|||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|